97. koncertní abonentní cyklus Komorní hudby 2023 /2024
Vážené dámy, vážení pánové, vážení Vy všichni, kteří jste obětovali jeden večer v měsíci, abyste navštívili koncert tak zvané vážné hudby, která ale místy byla i nevážná a vyloudila úsměvy na Vašich tvářích.
Podle toho, co jsem od Vás vyslechl, jste byli spokojeni. Co si můžeme přát více? Spokojený posluchač, to je někdo, koho máme rádi a pro koho cyklus koncertů připravujeme. Byli jste spokojeni s výběrem interpretů i s rozličností žánrů. A stejně pečlivě jsme vybírali i pro následující již 97. koncertní sezónu. Co Vám tedy nabízíme:
Adam Michna z Otradovic: Loutna česká, klavírní recitál, Novoměstská filharmonie, Indigo Quartet, barokní skladby pro hoboj a portativ, kytarový recitál, saxofonové kvarteto, pěvecký recitál a Komorní orchestr Slávy Vorlové. Doufáme, že se Vám program 97. koncertní sezóny bude líbit a těšíme se s Vámi na shledanou.
Za výbor KHN Mgr. Milan Poutník
Středa 13. září 2023 v 19.00 hodin
VIRTUÓZNÍ VARHANY A KOUZLO HOBOJE
Středa 4. října 2023 v 19.00 hodin
LOUTNA ČESKÁ
Středa 22. listopadu 2023 v 19.00 hodin
ČECHOVÁ ČECHŮM
Pondělí 18. prosince 2023 v 19.00 hodin
VÁNOČNÍ KONCERT 2023
Neděle 14. ledna 2024 v 19.00 hodin
NOVOMĚSTSKÁ FILHARMONIE
Středa 21. února 2024 v 19.00 hodin
OD HUBIČKY K RUSALCE
Středa 20. března 2024 v 19.00 hodin
INDIGO QUARTET
Středa 17. dubna 2024 v 19.00 hodin
HUDBA 19. STOLETÍ NA HISTORICKÉ KYTARY
Pondělí 6. května 2024 v 19.00 hodin
CAMERATA NOVA NÁCHOD 2024
Středa 5. června 2024 v 19.00 hodin
DROBNOSTI
Středa 13. září 2023 v 19.00 hodin
VIRTUÓZNÍ VARHANY A KOUZLO HOBOJE
Duo Adamus-Marešová
Jan Adamus - hoboj, anglický roh
Jiřina Marešová - varhanní pozitiv
Program:
G. Ph. Telemann: Partita G Dur č. 2 pro hoboj a varhany
Jiří Ignác Linek: Preambula
W. A. Mozart: Adagio KV 580a pro anglický roh a varhany
J. S. Bach: Chorálové předehry / výběr
Arcangelo Corelli: Koncert pro hoboj a varhany
Robert Schumann: Romance pro hoboj a varhany op. 94
Cesar Franck: Soritie in F (L'Organiste)
Cesar Franck: Priere in e (L'Organiste)
Camille Saint-Saëns: „Labuť“ pro hoboj a varhany
Jiřina Marešová: Varhanní improvizace
Antonín Dvořák: Largo ze symfonie " Z Nového světa" pro anglický roh a varhany
Josef Mysliveček: Sonata II G dur
J. S. Bach: Sonáta č. 2 pro hoboj a varhany BWV 1031
Jan Adamus patří k významným osobnostem současné klasické hudby. Jeho činnost směřuje od hry na hoboj, přes dirigování až k hudební vědě. V roce 1977 zazářil v soutěži Pražského jara, kde obdržel první cenu ve hře na hoboj. Prvenství v této soutěži mu otevřelo cestu na významná evropská i světová pódia. Koncertoval např. v Salzburgu, v Mnichově, v Norimberku, ve Španělsku, na Kubě, ve Spojených arabských Emirátech atd. Spolupracoval s významnými umělci např. s Josefem Sukem, Jiřím Bělohlávkem, Pavlem Šporclem a dalšími. S Josefem Sukem natočil vůbec první CD v tehdejším Československu. Je prvním hobojistou, který u nás začal využívat techniku tzv. „věčného dechu“, která umožňuje současně se nadechnout i vydechnout. To umožňuje hrát dlouhé pasáže, a to bez přerušení. Zajímavostí je, že natočil znělku k „Nemocnici na kraji města“.
Jiřina Marešová patří mezi nejzajímavější osobnosti mladé české varhanní generace. Vystudovala hru na varhany na konzervatoři v Praze a hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze. Svá studia si rozšířila na Hochschule für Musik und Theater v Hamburku. Doktorská studia na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze, kde v současnosti i působí, završila disertační prací s tématem „Teoretické základy varhanní interpretace“. Od roku 2015 vyučuje rovněž na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Během svých studií se účastnila mnoha mistrovských kurzů v zahraničí zaměřených na stylovou interpretaci staré hudby a varhanní improvizaci. Ačkoliv vždy upřednostňovala spíše umělecké než soutěžní aktivity, v roce 2004 se stala jako jediná dívka finalistkou Mezinárodní soutěže ve varhanní improvizaci v rakouském Schläglu a v roce 2006 semifinalistkou mezinárodní interpretační soutěže Pražské jaro.
Středa 4. října 2023 v 19.00 hodin
LOUTNA ČESKÁ
Pavla Stratílková - zpěv, Veronika Kladivová - zpěv, Jiřina Marešová - varhanní pozitiv, cembalo a Miloslav Študent - arciloutna, barokní kytara
Program:
Adam Michna z Otradovic: Loutna česká
I. Předmluva - Kdo by tě chváliti žádal
II. Povolání duchovné Nevěsty - Byly tři někdy bohyně
III. Matky Boží slavná nadaní - Ó vinšovaná hodino
IV. Svadební prstýnek - Kleopatra, hrdá žena
V. Panenská láska - Sem, všickni lidé, přistupte
VI. Žehnání s světem - Ach, jak ve mně srdce hoří!
VII. Duchovní svatební lázeň - Již jest lázeň zatopená
VIII. Duší věno - Povstaň, srdce milující
IX. Andělské přátelství - Nebeští kavalérové
X. Svatební věneček - Posypte mne s kvítkami
XI. Den svatební - Začněte, panny, zpívati
XII. Domácí vojna mezi duší a tělem - Kdež pospícháš, hříšné tělo?
XIII. Smutek bláznivých panen - Ó žalostné dřímání!
LOUTNA ČESKÁ
Michnových 13 písní je uzavřeným cyklem o duchovním sňatku duše, jakousi zhudebněnou cestou lidské Duše do Nebe. Jednotlivé písně jsou pomyslnými kameny na cestě k Ženichu-Kristovi, navazují na sebe, citují se, glosují i rozvíjejí. Představa, v níž Loutnu hrají jako inscenovanou školskou hru studenti jindřichohradeckého jezuitského semináře, vůbec nemusí být lichá. Písně překypují obrazy, dramatickými scénami, dialogy, okamžiky usebrání i meditace, hýřivého svatebního veselí, vojny, jež je usmířením, i se závěrečným bláznovským křepčením. Ano, třináctá píseň je jakýmsi pekelným dovětkem, svědectvím těch Panen-Duší, jež se „neprovdaly“, pro poučení a varování těm, kteří by váhali své Duše na tuto cestu připravit a vypravit.
Středa 22. listopadu 2023 v 19.00 hodin
ČECHOVÁ ČECHŮM
Jitka Čechová - klavír
Program:
Vítězslav Novák: Vzpomínky op. 6
Josef Páleníček: Sonáta pro klavír
Leoš Janáček: Sonáta 1. X. 1905 „Z ulice“
Jaroslav Ježek : Toccata
Josef Suk: Jaro op. 22a
Jitka Čechová po studiu na konzervatoři v Praze u profesora Jana Novotného pokračovala ve svém hudebním vzdělávání na Akademii múzických umění v Praze u profesora Petera Toperczera. Velký vliv na rozvoj její hudební individuality měla postgraduální studia u Eugena Indjice v Paříži a Vitali Berzona ve Freiburgu. Další zkušenosti sbírala na mistrovských kurzech Rudolfa Kehrera ve Výmaru, Eugena Indjice a Lazara Bermana v Piešťanech.
Jitka Čechová je laureátkou řady mezinárodních soutěží - Mezinárodní Chopinova soutěž v Mariánských Lázních, Mezinárodní Smetanova soutěž v Hradci Králové, Mezinárodní Hummelova soutěž v Bratislavě, Virtuosi per musica di pianoforte, Mezinárodní soutěž komorní hudby v Detmoldu. Jako sólistka se Jitka Čechová představila ve většině evropských zemích i v zámoří, kde vystoupila se sólovými i komorními programy a spolupracovala s významnými orchestry pod taktovkou předních dirigentů - Jiří Bělohlávek, Libor Pešek, John Axelrod, Michael Boder, Rossen Milanov, Claudio Cohen, Petr Altrichter, Tomáš Hanus nebo Stanislav Vavřínek. Je pravidelně zvána na velké hudební scény a festivaly.
Těžiště repertoáru Jitky Čechové představují díla českých autorů – Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Leoše Janáčka, Bohuslava Martinů, ale také Josefa Suka a Vítězslava Nováka. Dílo Bedřicha Smetany představila i na dvou koncertech v rámci světoznámého festivalu ve skotském Edinburghu. Jeden z nejvýznamnějších českých skladatelů 20. století Zdeněk Lukáš jí věnoval mj. svůj 3. klavírní koncert, který premiérovala s obrovským úspěchem na turné po Německu se Symfonickým orchestrem Südwestfunku pod taktovkou Petra Altrichtera.
Jednou z nepostradatelných složek hudební identity Jitky Čechové je komorní hudba. Jako pianistka Smetanova tria se této činnosti věnuje s plným emotivním zaujetím, podpořeným brilantní technickou vybaveností jejího sólistického zázemí.
Jitka Čechová natočila řadu nahrávek u firem Supraphon, Intercord, BMG, Lotos, Cube, TRIART Recording s repertoárem mj. z odkazu Beethovena, Smetany, Schumanna, Dvořáka, Liszta, Brahmse, Janáčka, Prokofjeva. Pro Český rozhlas se podílela velkou měrou na unikátní souborné nahrávce 550 sonát Domenica Scarlattiho.
Jitka Čechová natočila též řadu koncertantních skladeb komplet klavírních koncertů Josefa Páleníčka (3 klavírní koncerty + Concertino), které realizovala ve spolupráci se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Šostakovičův 1. klavírní koncert, Lisztův Totentanz, 2. klavírní koncert Zdenka Lukáše za doprovodu Symfonického orchestru SWR Freiburg, komplet koncertů Clary a Roberta Schumannových, Dvořákův Klavírní koncert g moll, a trojkoncerty Voříška a Beethovena za doprovodu Moravské filharmonie Olomouc. Brahmsův 1. klavírní koncert ve spolupráci s Filharmonií Hradec Králové.
Celou řadu nahrávek u domácích a zahraničních společností realizovala se Smetanovým triem, které od roku 2000 pravidelně nahrává pro firmu Supraphon. Tato spolupráce přinesla celou řadu prestižních ocenění u nás i v zahraničí – např. CD s díly Smetany, Suka a Nováka (Supraphon 2005 získala prestižní ocenění francouzských časopisů Diapason a Le Monde de la musique.
Jitka Čechová vedla mistrovské kurzy v Praze, Londýně, Northern College of Music v Manchesteru, Campos do Jordao v Brazílii, Colburn School University v Los Angeles, v Eau Claire ve Wisconsinu v USA a v Luxemburgu.
Pondělí 18. prosince 2023 v 19.00 hodin
VÁNOČNÍ KONCERT 2023
Účinkují: Komorní orchestr slávy Vorlové Náchod, Josef Vlach - dirigent
Martin Flašar - houslový sólista a náchodský rodák
Smíšený pěvecký sbor Polyfonní sdružení, Lukáš Janko - sbormistr
Martin Flašar (1979) navštěvoval krátce LŠU v Náchodě a poté přestoupil do houslové třídy Josefa Vlacha v hudební škole v Hronově, kde získal i cenné základy komorní a orchestrální hry. V Hronově navštěvoval také hodiny zpěvu u Zuzany Meierové Genrtové. Od r. 1993 studoval housle na brněnské konzervatoři u Jana Řezníčka a krátce hrál v orchestru Janáčkovy opery ND Brno. Dále pokračoval ve studiu muzikologie na Masarykově univerzitě. Souběžně absolvoval kurz hudební kompozice na JAMU u Jaroslava Šťastného (Petera Grahama). V současnosti působí jako docent Ústavu hudební vědy FF MU v Brně. Studium houslové hry si průběžně rozšiřoval na letních kurzech sólové a komorní hry u Rudolfa Šťastného, Bohumila Kotmela, Václava Hudečka a Antonína Moravce. Od r. 2000 se věnuje interpretaci jazzu a soudobé hudby v Indigo Quartetu, který založil se spolužáky z konzervatoře. Hru na barokní housle studoval u Elen Machové a Jany Spáčilové, později na kurzech staré hudby u Catherine Mackintosh a Petera Zajíčka. Interpretaci staré hudby se věnoval nejprve v souborech Capella Academica a Hofmusici Český Krumlov, později ve spolupráci se soubory Musica Figuralis, Ensemble Damian, Czech Ensemble Baroque, Cantus et Cordis, Serpens Cantat a Musica Poetica.
Neděle 14. ledna 2024 v 19.00 hodin
NOVOMĚSTSKÁ FILHARMONIE
Novoměstská filharmonie (NoFi) je osmdesátihlavým symfonickým orchestrem, který si zvolil jako své poslání šířit lásku ke klasické hudbě.
Program:
Gioacchino Rossini: Il barbiere di Siviglia - overture
Gaetano Donizetti: Don Pasquale - overture
Giuseppe Verdi: Nabucco - overture
Pietro Mascagni: Cavalleria rusticana - intermezzo
Hector Berlioz: La damnation de Faust - Marche hongroise
Antonín Dvořák: Rusalka - Polonéza
Franz von Suppé: Light Cavalry - overture
Jacques Offenbach: Les bavards - overture
Johann Strauss I: Venetianer Galopp, op. 74
Johann Strauss II: Die Fledermaus - overture
Nadšení mladých muzikantů je skutečné a vychází z jejich oddanosti zvolenému nástroji. Ať už cvičíme doma, na konzervatoři nebo v učebnách ZUŠ, snažíme se neustále posouvat naše hranice, a tím rovněž kvalitu celého orchestru.
Zvládáme se ponořit do Smetanovy Vltavy i vyrazit s Antonínem Dvořákem do Nového světa. Doprovázíme Froda na jeho nelehké pouti, na citlivou notu posluchače naladíme ústřední melodií ze Schindlerova seznamu, abychom je vzápětí ohromili motivem z Hvězdných válek.
Nejvřelejší publikum máme v domovském Novém Městě nad Metují, ale velkého ohlasu jsme se dočkali také na Smetanově Litomyšli, Moravském podzimu v Brně i při vystoupení pod skleněnou střechou kostela Nanebevzetí Panny Marie v Neratově. Z hraní na zahraničních festivalech (Neerpelt, Vídeň, Florencie) jsme si odnesli řadu cen.
Na našich koncertech se v roli hostů objevují profesionální hudebníci – světově proslulý klavírista Lukáš Vondráček, koncertní mistr Symfonického orchestru Českého rozhlasu Petr Zdvihal, sboristka Státní opery Lucia Bildová nebo barytonista Moravského divadla Olomouc Martin Štolba a další.
Vydali jsme dvě (dnes již beznadějně vyprodané) nahrávky na CD – Tance / Dances (2006) s hudbou P. I. Čajkovského, A. Dvořáka, J. Brahmse a Filmové melodie (2014) se skladbami od Ennia Morriconeho, Johna Williamse a dalších. Podíleli jsme se i na nahrávání filmové hudby ke snímku Nickyho rodina (2011) o Nicholasu Wintonovi, zachránci židovských dětí.
Novoměstská filharmonie je otevřena výzvám. Hráváme v regionu před plnými sály oddaných fanoušků, ale nebojíme se získávat si nové publikum v divadlech, filharmoniích a open-air scénách v ČR i Evropě.
Středa 21. února 2024 v 19.00 hodin
OD HUBIČKY K RUSALCE
Lucie Silkenová - soprán
Ladislava Vondráčková - klavír
V programu zazní skladby B. Smetany, L. Janáčka, A. Dvořáka a B. Martinů
Lucie je vyhledávaná sopranistka pro operní i koncertní příležitosti, stálý host Národního divadla v Praze, vystupuje s významnými dirigenty, orchestry a soubory po celé Evropě a své posluchače si našla i v Japonsku, Jižní Americe či Africe. Po studiích u prof. I. Kusnjera na HAMU rozvíjela své umění na řadě mistrovských kurzů v zahraničí, získala 1. cenu na mezinárodní soutěži v Lyonu, 2. cenu na mezinárodní pěvecké soutěži A. Dvořáka v Karlových Varech a byla semifinalistkou mezinárodní soutěže Hanse Gabora Belveder. Vystupovala s BBC Symphony Orchestra v Londýně, s Budapest Festival Orchestra na turné po Evropě, s Českou filharmonií absolvovala turné v USA, s Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo koncertovala v Brazílii.
Představila se v mnoha operních rolích, např. v roli Kleopatry (Händel: Julius Caesar), Paminy (Mozart: Kouzelná flétna), Corilly (Donizetti: Poprask v opeře), Rosiny (Rossini: Lazebník sevillský), Gildy (Verdi: Rigoletto), Lišky Bystroušky (Janáček: Liška Bystrouška) či Lízy (Lehár: Země úsměvů).
Lucie začínala svoji divadelní kariéru na prknech SeMaForu, kde po boku Jiřího Suchého a Jitky Molavcové hrála a zpívala celkem 7 let. Dalším odskokem od klasiky byla role sopranistky Corilly v muzikálu Fantom Opery od A. L. Webbera, ve kterém účinkovala v letech 2014-2016.
Podílela se na nahrávce opery B. Martinů Čím lidé žijí s Českou filharmonií za řízení J. Bělohlávka, která získala Cenu Anděl 2019. Na svém kontě má také sólové nahrávky pro Supraphon, Český rozhlas a společnosti Navona Records a Arco Diva.
Lucie je sólistkou Ústřední hudby Armády ČR. Věnuje se soukromě i pěvecké pedagogické činnosti. Je patronkou Nadačního fondu Slunce pro všechny, který pečuje o lidi s postižením.
Středa 20. března 2024 v 19.00 hodin
INDIGO QUARTET
Jan Bělohlávek a Martin Flašar - housle, Martina Himerová - viola a Pavel Borský - violoncello
Program:
Sláva Vorlová: Smyčcový kvartet „Bezkydy“, op. 1 (1933)
Zdeněk Král: Indigo Snake
Bill Evans: Turn Out the Stars
Zdeněk Král: Sekaná pro Indigo
Zdeněk Král: Ústím v Ústí
Martin Flašar: Trilogie na texty moravské poezie
Martin Flašar: Festina Lente
Astor Piazzolla: Oblivion
David Balakrishnan: Skylife
Smyčcové kvarteto Indigo Quartet působí na brněnské hudební scéně od roku 2000. Na první poslech jde o komorní těleso s kompaktním, specifickým zvukem, které se rozhodlo jít jinou než klasickou cestou. Repertoár kvarteta je poměrně široký, sahá od počátků jazzu až po současnost. Na své cestě minulým stoletím jazz prodělal řadu proměn, vyrašily z něj nové žánry a stal se inspirací pro ostatní oblasti hudby. Indigo Quartet se v žádném případě nedrží tradičního jazzu a občas koketuje s rockem, popem, world music, soudobou vážnou hudbou nebo multimédii. Soubor vystoupil i na netradičních místech jako je parník, hvězdárna, kinosál nebo dokonce jaderná elektrárna v Dukovanech. Kvarteto vydalo pět CD, natočilo hudbu Leoše Janáčka k oceňovanému celovečernímu filmu „Jako nikdy“ a doprovázelo další interprety (akordeonisty Ondřeje Zámečníka a Kláru Veselou, herečku a šansoniérku Andreu Buršovou, klavíristu a skladatele Zdeňka Krále a další). V současné době se soubor orientuje na vlastní tvorbu a spolupráci se současnými hudebními skladateli, včetně umělé inteligence.
Středa 17. dubna 2024 v 19.00 hodin
HUDBA 19. STOLETÍ NA HISTORICKÉ KYTARY
Jiří Meca
Na koncertě zazní hudba 19. století hraná na originální romantické kytary, až 200 let staré, včetně 13 strunné kytary. Bude představeno 6 kytar, o každé kytaře a skladateli zazní několik zajímavostí.
Program:
Joseph Kaspar Mertz: Bardenklänge, Op. 13
Napoleon Coste: Les Soirées d'Auteuil, Op. 23
Fernando Sor: Grand solo, Op.14
Vasily Sarenko: Etude No. 1
Andrei Sychra: Polka
Joseph Kaspar Mertz: Fantaisie Hongroise, Op.65
Luigi Legnani: Caprices, Op.20
Jiří Meca pochází z Opavy, kde navštěvoval ZUŠ Václava Kálika u Jarmily Bystroňové. V kytarovém i hudebním vývoji mu velmi pomohli tatínek Petr a dědeček Jiří, kteří jsou také kytarovými pedagogy. Absolvoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě pod vedením MgA. Ondřeje Gilliga. Účastnil se finále mezinárodních soutěží v Kutné Hoře a v Dolném Kubíně, festivalů a mistrovských kurzů pod vedením kytaristů: P. Steidl, M. Mysliveček, L. Kuropaczewski, B. Radojkovič, P. Pegoraro, J. Wagner, T. Offermann, A. Gruszka, M. Dylla, M. Wesely, M. Nagy, P. Saidl, H. Käppel, C. Marchione, P. Zalewski, A. Miolin, Z. Dukič, A. Mesirca, A. De Vitis, C. Cotsiolis, R. Smits. Bakalářské i magisterské studium absolvoval na VŠMU v Bratislavě u prof. Jozefa Zsapky. Byl vybrán ke studiu v rámci Erasmu na Akademii Mzycznou im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kde studoval u Marka Nosala. Jiří Meca působí jako pedagog v ZUŠ Bruntál a na konzervatoři v Opavě. Hraje na kytary: Masaki Sakurai a Petr Vančata, má sbírku romantických kytar, na které uvádí sólové koncerty složené ze skladeb 19. století.
Pondělí 6. května 2024 v 19.00 hodin
CAMERATA NOVA NÁCHOD 2024
Komorní orchestr Slávy Vorlové Náchod, Josef Vlach - dirigent
Zahajovací koncert 52. ročníku festivalu Camerata Nova Náchod 2024
Středa 5. června 2024 v 19.00 hodin
DROBNOSTI
Trio Tilia - Kateřina Pavlíková, Magdalena Probstová, a Anna Kurzová - 3 saxofony
Program: A. Dvořák, J. Haydn, Á. Piazolla
Kateřina Pavlíková patří k výrazným osobnostem české saxofonové scény. Její hudební aktivity představují široký záběr, v jehož středu stojí hra na saxofon jako koncertní nástroj. Kateřina Pavlíková je dlouholetou členkou Bohemia Saxophone Quartet, ve kterém hraje na barytonový saxofon a působí od roku 1999 dodnes. Toto špičkové české hudební těleso se od svého založení v roce 1990 vyprofilovalo ve vysoce profesionální soubor s naprosto specifickým a vyrovnaným zvukem. Představuje téměř unikátní syntézu nejvyšší interpretační profesionality s navýsost širokou multižánrovou dramaturgií, která zahrnuje původní klasický i jazzový repertoár, soudobé skladby většinou přímo věnované souboru, jakož i velké množství transkripcí a úprav nejrůznějších hudebních stylů a žánrů, z nichž přes dvě desítky upravila Kateřina Pavlíková. S Bohemia Saxophone Quartet se zúčastnila mnoha význačných mezinárodních hudebních festivalů (např. Pražské jaro, Struny podzimu, Concentus Moraviae, Hofkonzerte im Podewil Berlin, Sächsisch-Böhmisches Musik Festival, Festival of Nations v Tennessee, International Contemporary Music festival Kontrasty ve Lvově, Klangspuren v Innsbruku, Dresdener Saxophonemesse, 3ème stage d’interprétation et de virtuosite Saxiana v Paříži).
Kateřina Pavlíková spolupracuje s předními českými symfonickými a komorními tělesy. Jako sólistka vystoupila se Symfonickým dechovým orchestrem Hudby Hradní stráže a Policie České republiky, Pražskou komorní filharmonií, Filharmonií Brno, Filharmonií Hradec Králové, Moravskou filharmonií Olomouc, Jihočeskou filharmonií, Komorní filharmonií Pardubice, Filharmonií Bohuslava Martinů, Komorním orchestrem Berg, Lvovskou komorní filharmonií ad.
Mezi významnou část jejích hudebních aktivit patří i interpretace soudobé hudby. Ze spolupráce s českými i zahraničními skladateli vzniklo několik nových skladeb pro barytonový saxofon věnovaných Kateřině Pavlíkové. Jako milovnice techniky zařadila do svého repertoáru i skladby pro saxofon a digitální média. K dalšímu obohacení saxofonové literatury přispěla mnoha svými transkripcemi slavných klasických i moderních skladeb pro nejrůznější saxofonová obsazení.
Vedle koncertní činnosti se Kateřina Pavlíková věnuje intenzivně také pedagogické činnosti. Hru na saxofon vyučuje na konzervatoři v Českých Budějovicích a na Základní umělecké škole ve Volarech. Její studenti a žáci jsou laureáti mnoha národních i mezinárodních soutěží v sólové a komorní hře. S těmi nejlepšími vytvořila soubor Sax Work, který pravidelně vystupuje na domácích i zahraničních pódiích. Kateřina Pavlíková se věnuje také lektorské činnosti. S úspěchem provádí semináře a masterclassy v Čechách i v zahraničí (Bratislava 2020, Kranjska Gora 2019, Bled 2019, Paříž 2010, Oslo 2009, Lvov 2005, Madona 2004).
Způsob prodeje abonentních průkazů:
Prodej abonentek pro stávající abonenty bude zahájen 6. 6. a potrvá do 8. 7. 2023 (prosíme o předložení letošní průkazky).
Od 6. 6. bude zároveň probíhat prodej pro veřejnost, a to na místa, která nebyla v loňské sezoně obsazena.
Prodej ostatních abonentek pro veřejnost bude zahájen 11. 7. a potrvá do 11. 8. 2023.
Prodej bude probíhat v Městském informačním centru v Náchodě, otevírací doba: po - pá od 8.00 - 12.00 hodin, 12.30 - 17.00 hodin, sobota, neděle 8.00 - 12.00 hodin, 12.30 - 15.00 hodin.
Rezervaci abonentek lze uskutečnit telefonicky (491 426 060) nebo písemně na adrese Městské informační centrum, Masarykovo nám. 1, 547 01 Náchod, popřípadě na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Platbu je možné provést hotově nebo platební kartou.
CENY ABONENTEK PRO KONCERTNÍ SEZONU 2023 / 2024
I. Kategorie ………………………….. Kč 1 450,-
II. Kategorie ………………………….. Kč 1 250,-
III. Kategorie ………………………….. Kč 1 050,-
Podmínky prodeje
Předplatné platí pro jednu sezonu a zahrnuje jedno předplacené místo na 10 koncertů.
Slevy
• studentská individuální Kč 200,-
• studentská hromadná Kč 250,- (platí při zakoupení min. 5 ks)
• pro děti do 14 let v doprovodu rodičů sleva na místo 50 % (nepřenosná na dospělou osobu)
Všeobecné podmínky
• Po začátku koncertu mohou návštěvníci, s ohledem na hudební umělce i ostatní návštěvníky, vstoupit do sálu teprve při vhodné přestávce.
• Změna programu nebo obsazení umělců nezakládá právo na výměnu či vrácení abonentky.
• Za ztracenou abonentku poskytujeme náhradu za poplatek 50 Kč.
Další informace Vám poskytneme na tel.: 737 261 641 nebo na našich stránkách www.beraneknachod.cz.